Cerita Foto Dalam Talian Pembajakan Perompak Mencabul Pembajakan Pelanggaran Plagiarisme Kecurian Bootlegging Mencuri

The Scream Scream

Video di atas adalah kisah Noam Galai yang telah dicuri fotonya. Dia menerangkan bagaimana gambarnya menjadi virus.

"Kira-kira dua tahun setelah menerbitkan foto diri saya menjerit di Flickr, saya mendapati wajah saya 'dijual' di beberapa kedai di seluruh dunia, juga di Web dan melihatnya di tempat-tempat seperti Sepanyol, Iran, Mexico, England dan banyak tempat lain. Apabila saya menyedari bahawa itu bukan satu-satu perkara dan wajah saya digunakan di banyak tempat, saya memutuskan untuk mula mengumpulkan gambar / video dari semua 'penampilan' saya. Lihat saya Menjerit Blog di mana saya menyiarkan semua gambar yang berbeza yang saya dapati dengan wajah saya. "

Gunakan Foto Saya? Bukan Tanpa Kebenaran

Lebih banyak contoh dalam artikel NYT oleh Noam Cohen,
'Gunakan Foto Saya? Tidak Tanpa Kebenaran '

5 Contoh Pertarungan Hak Cipta Gambar Antara Pencipta dan Jenama.

10 Kes Hak Cipta Terkenal Dalam Fotografi

Kes Terkenal Dengan Foto Curi yang Tidak Pernah Anda Dengar

Foto Dicuri Menang Peraduan

Mark Joseph Solis, seorang pelajar siswazah di University of the Philippines, mendapati foto itu ke kiri dalam talian dan memasuki pertandingan.screenshot foto yang diambil oleh Gregory J. Smith dan memasuki pertandingan dengan menandai stolis yang dimenangi.

Encik Solis telah diisytiharkan sebagai pemenang Senyum Dunia peraduan foto yang ditaja oleh Kedutaan Besar Chile. Dia memenangi $ 1,000 dan tiket pergi balik dari Filipina ke Chile dan Brazil.

Sehingga Gregory J. Smith, pengasas Kanak-kanak di Yayasan Risiko, mengiktiraf imej itu sebagai satu yang ditangkap pada 2006 dan dikongsi - semua hak terpelihara - pada Flickr.

Kedutaan Chile dibatalkan hadiah dari Solis, mengancam untuk menyamannya dan mengatakan ia menilai semula penyerahan untuk memenangi semula hadiah itu.

"Lelaki itu jelas mempunyai selera makan yang tidak boleh dipertanggungjawabkan kerana melanggar hak cipta tanpa menyalahi undang-undang," kata Smith Berita GMA. "Saya telah memperhatikan permintaan maaf dan penyesalannya, tetapi saya sendiri adalah orang yang bertindak, jadi saya ingin melihat Solis menerjemahkan kata-katanya ke dalam tindakan tegas untuk memberi manfaat kepada anak-anak yang didera olehnya secara tidak bertanggungjawab."

Solis mengambil jurusan, tunggu ... sains politik.
- Cerita terima kasih kepada PetaPixel

Tidak Mengetahui Jurugambar Mengambil Foto
Itu Menjadi Viral Di Seluruh Dunia - Kredit: Stefanie Gordon

Kredit: Stefanie Gordon

Cape Canaveral, Isnin 16 Mei, penonton dan jurugambar profesional di lapangan mendapat pandangan ringkas mengenai pesawat ulang-alik sebelum Endeavour menghilang ke langit-langit awan sejurus selepas lepas landas. Namun, pada saat itu, juruterbang kapal terbang, yang kebetulan sedang lewat, memberi peringatan kepada penumpangnya untuk melihat pesawat ulang-alik itu yang memasuki orbit.

Salah satunya, penumpang syarikat penerbangan Stefanie Gordon mengeluarkan iPhone 3GS untuk merakam 3 foto dan video 12 saat ulang-alik ruang angkasa Endeavour yang menuju ke angkasa. "Saya tertidur dan kebetulan bangun," katanya. "Juruterbang itu berkata, 'Jika anda semua melihat ke arah timur, anda dapat melihat pesawat ruang angkasa.'" Pemikiran pertamanya: "Hebat - satu ketika saya tidak mempunyai kamera dengan saya."

Ratusan profesional foto merakam ribuan foto pelancaran ulang-alik ke-2 hingga terakhir tetapi ia adalah gambar beresolusi rendah yang diambil pada iPhone oleh perancang acara pengangguran dari Hoboken yang menjadi yang paling banyak dilihat, bersejarah dan viral.

Lain juga mengambil gambar pelancaran tetapi dia adalah satu-satunya yang diposkan twitter dan itu menyebabkan ribut ribut media. Stephanie, menggunakan akaun Twitternya @Stefmara, tweet, "Pesawat saya terbang tepat melewati pesawat ulang-alik!".

Dia juga tidak menjangkakan tindak balas yang diperolehnya. "Saya telah dikalahkan oleh NASA, The Weather Channel." Banyak laman web menggunakan foto itu tanpa memberi kredit kepadanya.

Anne Farrar, editor foto di The Washington Post, yang melihat gambar-gambar itu setelah ia diposkan oleh seorang rakan di Facebook mengatakan bahawa dia tidak pernah melihat apa-apa seperti pemandangan pelancaran ulang-alik ini sebelum ini.

The Associated Press menghubungi Gordon menerusi Facebook dan membeli imej itu.

Lindungi Foto Anda Dengan iWatermark

Kami menghargai maklumbalas anda

Terima kasih!

Plum Amazing, LLC